دل ِ گیـــر . . .

کـــی تــمــام مـی شــود ؟ ؛ غـروب هایـی کـ ه " دل ِ " مـا " گـیـرِ " دلــتـنـگــی ات اسـت آقــا !

دل ِ گیـــر . . .

کـــی تــمــام مـی شــود ؟ ؛ غـروب هایـی کـ ه " دل ِ " مـا " گـیـرِ " دلــتـنـگــی ات اسـت آقــا !

دل ِ گیـــر . . .

معــکم معــکم
لا مــع غیــرکــم . . .

+

سررسیدم کفاف دغدغه هام رو نمیداد
یه دفترچه از بیان قرض گرفتم!

+

این وبلاگ ابداً آموزشی نیست ...

منوی بلاگ

عنایتِ تو، بودِ اوست

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۲۳ ب.ظ

بسم الله

سلام!


جلسه 100

زندگی بالا و پایین زیاد داره. وقتای سختی بی‌تابی نکنیم. با خدا حال کنیم. با آدم بودنمون خودمونو بهش نشون بدیم. جایی که خدا بهمون سخت می‌گیره، شیون نکنیم. خدا از شیون و واویلا بدش میاد. خدا مثل ما نیست. اخلاق اربابی داره. مغروره. آدم‌ها این اخلاق رو داشته باشن اسمشون می‌شه مستکبر. (آیه 24 سوره حشر) خدا دوست داره بگی: «هرچی اعلی حضرت بگن همون باید انجام بشه.» برای خدا تواضع کنیم. به قول شاعر: «چو یار ناز نماید شما نیاز کنید...» وقتی خدا بهمون سختی گرفت، جزع و فزع نکنیم. بهمون تشری می‌زنه، بهش بگیم: «خدایا به من سختی دادی؟ خیلی دوستت دارم...» فحش از دهن تو طیبات است... با آدم‌ها این کار رو نکنیم، ولی با خدا چرا. بعد ازش بخوایم.

نوع تعاملمون، بستنمون با خدا، رزقمون رو درست می‌کنه. محبتمون رو بهش نشون بدیم، کارمون رو درست می‌کنه.


لباس‌هامون رو خوب نگه داریم. خوب بپوشیم. و وقتی برامون رزقی رسید، قبلی رو رد کنیم بره. این پس اندازه. این صدقه هست. یک روش پس انداز، صدقه هست. مهربونی کردن، خوش‌خلقی کردن،... به خدا بگیم: «من با خلق خوش‌رویی می‌کنم، ولی رزق من رو تو بده.»


یه گربه رو اندازه یه اتوبوس بزرگ تصور کنید. مثلا یه گربه زرد با راه راه مشکی. که داره به سرعت چند کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنه. اندازه یه اتوبوس دو طبقه. کدوم طرفی میره مثلا؟ من تو ذهنم از چپ به راست می‌رفت. ولی الان نمی‌دونم چرا برعکس شد!

راستی کسی می‌دونه الان دلار چنده؟ پوند؟ ین؟ یِن درسته؟ پول کجاست؟ فرانک هم واحد پول بود درسته؟ مال آلمان؟! من که هیچ وقت از اقتصاد سردرنیاوردم! آخرشم نفهمیدم ما وضعمون بده یا خیلی بده؟!! راستی اینایی که میگن ریال رو حذف کنیم واحد پول رو مثلا بکنیم دینار واقعا انگیزه‌شون چیه؟ به نظرم خیلی مسخره هست آدم واحد پول ملی که نمادی از هویت هست رو حذف کنه پول یه کشور دیگه رو بیاره! کشورایی که این کار رو می‌کنن حداقل تو چشم من خیلی بدبخت به نظر میان! نمی‌دونم... شاید هم کار درستی باشه! کلا سعی می‌کنم وارد اقتصاد و مباحثاتش نشم چون کاملا صفر صفرم!


گربه هه هست؟! نوچ! کلا نابود شد. وقتی فراموش می‌شه، نابود می‌شه. عنایت ِ تو، بود ِ اوست. نسبت ما با خدا هم مثل نسبت این گربه با ماست. عنایت خدا باعث وجود ماست.


همین.


پ.ن: نمی‌دونم چرا یه جلسه کمه!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی